Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2018

Λέξεις για… γέλια και για κλάματα




Συνηθίζω να εφαρμόζω μες στην τάξη το αειθαλές, διδακτικό θέσφατο του Πλάτωνα, «τέρπειν τε άμα και διδάσκειν», διότι «το βίαιον μάθημα, το οποίον γίνεται με κραυγάς (και απειλές και υστερίες) εξαλείφεται, ενώ το τερπνόν, το μετά χάριτος και απλότητος, παραμένει ανεξάλειπτον», θα πει και ο Μέγας Βασίλειος. (Migne, P.G. 29, 213 Α.). Ένα αστείο ξεκουράζει τα παιδιά, τα γαληνεύει, αναπτερώνει την διδασκαλία.

Παλαιότερα, στις εφημερίδες και στα έντυπα, κάτι παρόμοιο ίσχυε. Ταλαντούχοι ευθυμογράφοι ή, όπως τους ονόμαζαν ευφυώς οι αρχαίοι, συγγραφείς σπουδαιογελοίων ή κλαυσιγελώτων, έγραφαν τέτοια ευτράπελα και νόστιμα κείμενα, με τα οποία καυτηρίαζαν και στηλίτευαν τα κακώς κείμενα, διασκεδάζοντας ταυτόχρονα τους αναγνώστες.

Η Τουρκία σαρώνει το χριστιανικό πολιτισμό της Κατεχόμενης Κύπρου


  • "Η Τουρκία έχει διαπράξει δύο μεγάλα διεθνή εγκλήματα κατά της Κύπρου, εισέβαλε και χώρισε ένα μικρό, αδύναμο αλλά σύγχρονο και ανεξάρτητο ευρωπαϊκό κράτος ... Η Τουρκία άλλαξε επίσης τον δημογραφικό χαρακτήρα του νησιού και έχει αφιερωθεί στη συστηματική καταστροφή και εξάλειψη της πολιτιστικής κληρονομιάς των περιοχών υπό τον στρατιωτικό της έλεγχο. " - από την «Απώλεια Πολιτισμού: Καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς στην κατεχόμενη Κύπρο».