Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019

Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την συνδιαχείριση του Αιγαίου και των ενεργειακών πόρων της Α. Μεσογείου (upd)

Η Τουρκία από τις αρχές του 2019 έχει εκδώσει για εκτέλεση στρατιωτικών ασκήσεων στο Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών 16 αγγελίες (ΝΟΤΑΜ) κατηγορίας «Β» (Bravo), με τις οποίες δηλώνει διεθνώς ότι οι  περιοχές των τουρκικών ασκήσεων κείνται εντός της τουρκικής επικράτειας- κυριαρχίας.

Πρόκειται για μια εξόχως σοβαρή και επικίνδυνη εξέλιξη για την εθνική κυριαρχία, τα συμφέροντα αλλά και για την τύχη του FIR Αθηνών, για την οποία ουδείς ούτε κυβέρνηση, ούτε αντιπολίτευση, ενδιαφέρονται και ασχολούνται.
Οι τουρκικές αυτές ΝΟΤΑΜ είναι οι Β274/19,Β322/19,Β329/19 και τελευταία η Β0438//18Φεβρ.2019. Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν οι ΝΟΤΑΜ κατηγορίας Β αφορούν αποκλειστικά και μόνον στην κυριαρχία της χώρας που τις εκδίδει.
Έτσι η Τουρκία με τις ΝΟΤΑΜ Β ενημερώνει τη διεθνή κοινότητα ότι οι περιοχές των ασκήσεων των ΝΟΤΑΜ αυτών βρίσκονται αποκλειστικά και μόνον στην τουρκική επικράτεια και ταυτόχρονα μέσα στο FIR Κων/λης, δεδομένου ότι στην περιοχή του Αιγαίου το FIR  Κων/λης ορίζεται από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας. (Σύμφωνα με τον ICAO οτιδήποτε κείται εντός του FIR  Κων/λης αποτελεί τουρκική επικράτεια.)
Έτσι, η επιδιωκόμενη μετατόπιση από την Τουρκία του μισού FIR Κων/λης δυτικά, στη μέση του Αιγαίου, - με την ανοχή της Αθήνας- θα έχει ως αποτέλεσμα το μισό Αιγαίο να βρίσκεται στο FIR Κων/λης και να αποτελεί τουρκική επικράτεια, θέτοντας  τις Συνθήκες και όλα τα ελληνικά συμφέροντα (κυριαρχία Ζώνη Αλιείας AOZ υφαλοκρηπίδα, περιοχή SAR της Αθήνας κλπ.) στα άχρηστα και τα αζήτητα.
Ακριβώς με την τακτική που ακολουθεί, η Τουρκία μεταφέρει δυτικά το FIR Kων/λης, μετατρέποντας το Αιγαίο σε τουρκική επικράτεια.
Η Αθήνα απαντά στις προκλητικές και παράνομες ενέργειες της Τουρκίας ότι οι περιοχές (1,2,3,4,5,6 στο Χάρτη με κόκκινο χρώμα) βρίσκονται εντός του FIR Αθηνών και η μόνη αποκλειστικά υπεύθυνη για την έκδοση ΝΟΤΑΜ σύμφωνα με τον ICAO  είναι η ΥΠΑ Ελλάδας.
Οι αστραπιαίες απαντήσεις της Άγκυρας μέσω ΝΟΤΑΜ αναφέρουν ότι οι περιοχές κείνται αυστηρά στο FIR Κων/λης, αποτελούν δηλαδή τουρκική κυριαρχία, δεδομένου ότι σύμφωνα με τον ICAO, χώρος (περιοχές) εντός του FIR Κων/λης αποτελεί τουρκική επικράτεια.
Με τις τουρκικές εφευρέσεις έκδοσης ΝΟΤΑΜ κατηγορίας Β για εκτέλεση στρατιωτικών ασκήσεων, μετατρέποντας τη διεθνή θάλασσα του Αιγαίου σε τουρκική επικράτεια, η Τουρκία παραβιάζει το σύνολο της διεθνούς νομιμότητας (ΟΗΕ ICAO IMO κλπ) και προσβάλει το σύνολο των ελληνικών συμφερόντων.
Με τις ΝΟΤΑΜ κατηγορίας Β (BRAVO) για στρατιωτικές ασκήσεις , η Τουρκία στην πράξη μετατρέπει τη διεθνή θάλασσα, μέχρι σχεδόν τη μέση του Αιγαίου, σε τουρκική κυριαρχία.
Το εξόχως επικίνδυνο για τη χώρα είναι ότι δι’ αυτού του τρόπου, η Τουρκία , πολιτικά και διπλωματικά και κυρίως στρατιωτικά επιχειρεί να καταργήσει την οριοθετημένη από τον ICAO ΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ (Boundaries) των ανατολικών ορίων του FIR  Αθηνών και των δυτικών του FIR Κων/λης, ώστε να μπορεί να επεκτείνει την κυριαρχία της μέχρι τη μέση του Αιγαίου (25ος μεσημβρινός).
Υπενθυμίζεται ότι τα FIR Αθηνών και Κων/λης ορίστηκαν από τον ICAO το 1950 από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας. 
Η κατάργηση από την Τουρκία της οριογραμμής των FIR Αθήνας και Κων/λης, ισοδυναμεί επομένως και με κατάργηση των δυτικών τουρκικών συνόρων και των τουρκικών χωρικών υδάτων των 6νμ.
Με την επιχειρούμενη κατάργηση της οριογραμμής των FIR, που χωρίζει τα τουρκικά δυτικά σύνορα των 6νμ χωρικών υδάτων από τη διεθνή θάλασσα του Αιγαίου, η Τουρκία επιμένει στην μετατροπή του συνόλου της διεθνούς θάλασσας του Αν Αιγαίου σε τουρκική επικράτεια.
Επιπροσθέτως, στην περίπτωση που η Τουρκία παγιώσει τις θέσεις της  για το FIR Αθηνών- Κων/λης, η οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας θα καταστεί αδύνατη διότι η ΑΟΖ Σαμοθράκης, Λήμνου Λέσβου Χίου και Σάμου θα σκουντουφλά στην παράνομη τουρκική κυριαρχία της διεθνούς θάλασσας του Αιγαίου, που η Τουρκία δημιουργεί μέσω των ΝΟΤΑΜ Β. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην περιοχή Ρόδου – Μεγίστης.
Αυτή την παρανοϊκή παρανομία η Τουρκία προσπαθεί να τη νομιμοποιήσει με ΝΟΤΑΜ διεθνούς διανομής από το 1999, όταν προέκυψε για πρώτη φορά το θέμα και το 2007. Όμως συστηματικά από το 2018 και με τη μορφή «καταιγίδας» από τις αρχές του 2019 .
Η Τουρκία  δηλώνει διεθνώς τα ακόλουθα:
«Σύμφωνα με το τουρκικό εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών – διεθνούς διανομής (TURKISH -AIP) και τη ΜΟΝΙΜΗ τουρκική ΝΟΤΑΜ Α0240/99 και τις ελληνικές ΝΟΤΑΜ Α 1709 και Α 1716/2007, που κάνουν αναφορά στο FIR Αθηνών – Κων/λης, δηλώνουμε ότι το τμήμα των ορίων του FIR Κων/λης- Αθηνών από τις εκβολές του Έβρου μέχρι το Καστελόριζο ΔΕΝ αποδίδει κανένα νόμιμο καθορισμό θαλάσσιας περιοχής ή οριοθέτησης θαλασσίων συνόρων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Γι’ αυτό οποιαδήποτε αναφορά από την Αθήνα σε όριο του FIR Kων/λης – Αθήνας  είναι απολύτως πλασματικό και χωρίς νομική βάση. Έτσι η όποια αναφορά από την Ελλάδα στα δυτικά σύνορα της Τουρκίας είναι άκυρη και καταχρηστική». 
Το pronews.gr παραθέτει, ως τεκμήριο, την πρόσφατη τουρκική ΝΟΤΑΜ Α1058/18 Φεβρ/19, από τις πλείστες από το 1999 που έχουν εκδοθεί.
Η Τουρκία, όσο παρανοϊκή μπορεί να είναι στις παραβιάσεις του συνόλου της διεθνούς νομιμότητας, δυστυχώς βρίσκει και πατάει πάνω σε διαχρονικές λανθασμένες, αδιάφορες και «κουκουλωματικές» ενέργειες συγκάλυψης όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής.
Η Τουρκία ουδέποτε χώνεψε την κατραπακιά που έφαγε στον ICAO το 1950, όταν καθορίστηκαν τα όρια των FIR Αθηνών, Κων/λης, Λευκωσίας και Άγκυρας. Ο τότε Βρετανός πρόεδρος του Οργανισμού έδωσε στη Λευκωσία 7 φορές μεγαλύτερο FIR από την έκταση της Κύπρου και στην Αθήνα 3 φορές μεγαλύτερο FIR από την έκταση της Ελλάδας.
Από την άλλη στρίμωξε τα FIR Κων/λης και Άγκυρας στα όρια της τουρκικής κυριαρχίας, δηλαδή στο Αιγαίο το FIR Κων/λης, μέχρι τα 6νμ των τουρκικών χωρικών υδάτων ενώ για το FIR Άγκυρας μέχρι τα 12νμ των τουρκικών χωρικών υδάτων στη Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα.
Από το 1975 η Τουρκία έψαχνε να βρει αφορμή για επέκταση του «στενάχωρου» FIR Kων/λης- δηλαδή της κυριαρχίας της - δυτικά στο Αιγαίο.
Το «δώρο» αυτό της το έδωσε η ίδια... η Αθήνα το μοιραίο (για τα πολλά αρνητικά γεγονότα) 1999.
Η τότε κυβέρνηση Σημίτη άγνωστο για ποιους λόγους, που όμως βαραίνουν στο διηνεκές τις εξελίξεις, πολύ απλά... ξέχασε να στείλει εμπροθέσμως στον ΙCAO την διαφοροποίηση της Ελλάδας για το θέμα της υποχρεωτικής κατάθεσης σχεδίων πτήσης στο FIR Αθηνών, ώστε και αυτή να συμπεριληφθεί στον μακρύ κατάλογο των διαφοροποιήσεων των κρατών μελών του ICAO που γίνονταν αυτομάτως αποδεκτές. 
Όταν η Ελληνική κυβέρνηση ξύπνησε και κινήθηκε εκπροθέσμως, συνάντησε το VETO της Τουρκίας, που ισχύει μέχρι σήμερα. Για να συγκαλυφθεί η ελληνική αδιαφορία ανικανότητα και τσαπατσουλιά, η κυβέρνηση Σημίτη πάτησε τα γκάζια και προχώρησε αυτή σε παράνομη ενέργεια, κάνοντας άνω κάτω το FIR Αθηνών, διότι κήρυξε το FIR Αθηνών σε ελεγχόμενη περιοχή-designated area, δηλαδή σε ελληνική επικράτεια και κυριαρχία.
Το δώρο είχε δοθεί στην Άγκυρα, η οποία βρήκε την αφορμή να κηρύξει το FIR Αθηνών – Κων/λης ανύπαρκτο και να στήσει μεθοδικά όλο το σχέδιο για την επέκταση του FIR Κων/λης και της τουρκικής επικράτειας, δυτικά μέσα στη διεθνή θάλασσα του Αιγαίου μέχρι τον 25ο μεσημβρινό.
Οι επόμενες ελληνικές κυβερνήσεις, 2004, 2007, 2011 και 2014, για εμφανείς λόγους πολιτικού κόστους ούτε ασχολήθηκαν ούτε διόρθωσαν το πρόβλημα ενώ είχαν σαφείς ενδείξεις για την αλλαγή τακτικής της Τουρκίας.
Από το 2015 μέχρι σήμερα, η παρούσα κυβέρνηση ακολούθησε κατά γράμμα την πολιτική των προηγουμένων και... αποτελείωσε το θέμα.
Διότι το Απρίλιο 2016, ΕΒΓΑΛΕ από το ΑΙΡ GREECE  την απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσης για το FIR Αθηνών... διευκολύνοντας έτσι την μελλοντική κατάργηση του, χωρίς να το αντικαταστήσει με τίποτα.
Είναι εμφανές ότι η Τουρκία σπρώχνει τα πράγματα στα άκρα, κάνοντας τις τελικές προετοιμασίας της πριν τη γενική επίθεση στα ελληνικά συμφέροντα στο Αιγαίο.
Στον αντίποδα, η Αθήνα παραμένει αδρανής ωσάν κοκαλωμένη (stoned) μπροστά στην καταιγίδα και δείχνει ότι δεν επιθυμεί δεν θέλει ή δεν μπορεί να ασκήσει τα δικαιώματα της που απορρέουν από το διεθνές Δίκαιο.
Για παράδειγμα, η Αθήνα θα μπορούσε να αξιοποιήσει άμεσα τον ίδιο τον ICAO  και το άρθρο 84 της Σύμβασης, που παρέχει το νομικό, πολιτικό και διπλωματικό δικαίωμα στην Ελλάδα να καταγγείλει την Τουρκία για τις παρανομίες της στο Αιγαίο.
Με μια προϋπόθεση βεβαίως: Να έχει θεραπεύσει η ίδια η Αθήνα τις δικές της αστοχίες για το FIR Αθηνών. 
Αυτό ακριβώς είναι έργο και περιεχόμενο εργασίας για το Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής της χώρας, που κυβέρνηση και κόμματα το αποφεύγουν όπως ο διάβολος το λιβάνι.
Κατά κανόνα, κάθε θλιβερή συνεδρίαση του άτυπου αυτού οργάνου δίνει την εικόνα «ρινγκ» για εφήμερες αντικρουόμενες απόψεις για τρέχοντα θέματα, χωρίς ίχνος αναφοράς συνεννόησης , σύγκλισης και διόρθωσης των πολλών λαθών του παρελθόντος που έχουν διαπράξει κατά συρροή  όλες  ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις. 

Λαθών, που καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να διορθώσει μόνη της  λόγω του τεράστιου πολιτικού κόστους που θα επωμιστεί, δικαίως ή αδίκως.
pronews