Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2019

Χαιρετισμός – Εισαγωγικά Σχόλια Προέδρου Ο/21, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, όπου έλαβε χώρα (3/6/19) σειρά διαλέξεων -με πρωτοβουλία της "ΟΜΑΔΑΣ 21"- και κύριο θέμα "Η Παιδεία σε κρίση"

Ο Πρόεδρος της Ο/21, Στρατηγός  κ. ΑΘΑΝ. ΚΑΡΑΝΤΖΙΚΟΣ



Κυρίες και Κύριοι, Καλησπέρα.
Σας καλωσορίζω στην αποψινή εκδήλωση και σας ευχαριστώ για την παρουσία σας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ρόλος της παιδείας για τη ζωή του ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του είναι αποφασιστικός. Και περαιτέρω η σημασία της για τον Έλληνα πολίτη, την οικονομική ανάπτυξη της χώρας αλλά και για την επιβίωση του Έθνους.
Δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια η παιδεία διέρχεται κρίση, βιάζεται, παραπαίει, αποσαθρώνεται.
Γενικά η πολιτική στην παιδεία είναι ακατανόητη. Συντηρεί και προάγει την ανομία, τη σύγχυση και την υποβάθμιση αλλά και το πνεύμα του εθνομηδενισμού και της εχθρότητας κατά της Ελληνικής ιστορίας, της Ελληνικής ταυτότητας και της Ελληνικής παιδείας.

Το θέμα είναι σοβαρό και τεράστιο. Επιτρέψτε μου μερικές επισημάνσεις που επιβεβαιώνουν την ύπαρξη της κρίσεως.
  • Δεν υπάρχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο παιδείας, σταθερό και συντονισμένο από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο – Λύκειο και Πανεπιστήμιο. Κάθε Κυβέρνηση και κάθε υπουργός ακόμη και της αυτής Κυβερνήσεως πειραματίζεται αγνοώντας αποφάσεις προγενεστέρων.
  • Διερωτηθήκαμε ποιο είναι το σωστό σχολείο, αν δίνουμε στα παιδιά μας τα απαραίτητα εφόδια για τη ζωή; Αν ενσταλάζουμε στις ψυχές τους την αγάπη για την πατρίδα, την οικογένεια, την πίστη, το σεβασμό στους νόμους και τις πανανθρώπινες αξίες που δίνουν νόημα στη ζωή;
  • Αν μαθαίνουμε στα παιδιά μας την έννοια της προσπάθειας, της ευγενούς άμιλλας, αν διδάσκουμε την επιδίωξη της αριστείας, της αξιοκρατίας, της σκληρής δουλειάς και αν καλλιεργούμε το ήθος;
  • Αν σκοπός της ζωής δεν είναι μόνο η απόκτηση υλικών αγαθών και η οικονομική ευμάρεια αλλά και η πνευματική ανάπτυξη;
  • Αν η τεχνολογική ανάπτυξη, τόσο αναγκαία μεν, αλλά ότι πρέπει να υποτάσσεται στην εξυπηρέτηση του ανθρώπου; Ο προσανατολισμός ωστόσο πρέπει να παύσει να είναι αναχρονιστικός.
  • Αν στη ζωή δεν υπάρχουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις;
Το επίπεδο της εκπαίδευσης είναι τραγικό:
  • Το Λύκειο κατάντησε φροντιστήριο για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο με συνεχείς πειραματισμούς στο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.
  • Τα φροντιστήρια, ελληνικό φαινόμενο, έχουν υποκαταστήσει τα σχολεία.
  • Επιδιώχθηκε η κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, η αφαίρεση της εικόνος του Χριστού από τις αίθουσες των Σχολείων και η πρωινή προσευχή καταργήθηκε. Η εορτή των τριών Ιεραρχών καταργήθηκε.
  • Υιοθετήθηκαν πλήρως οι ισχυρισμοί των Ρεπούσηδων και παραχαράχθηκε η Ελληνική Ιστορία, ενώ αφαιρέθηκαν από τη διδακτέα ύλη σημαντικά κεφάλαια περιόδων της Ιστορίας μας.
  • Μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών και επιδιώχθηκε η κατάργηση διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλέους και του Επιταφίου του Περικλέους από την Ιστορία του Θουκιδίδου.
  • Η γλώσσα μας, η μητέρα των γλωσσών Ελληνική γλώσσα που κατά τον Κικέρωνα είναι η γλώσσα που συνδιαλέγονται οι Θεοί, αποστερείται από τις ρίζες της, τα αρχαία Ελληνικά. Ήδη μελετάται η κατάργηση των τριτόκλιτων ονομάτων.
  • Αντιλαμβάνεσθε τις επιπτώσεις για την επιβίωση του Έθνους, όταν προσβάλλονται η Ιστορία μας, η γλώσσα μας και οι πολιτιστικές μας αξίες.
  • Η αξιολόγηση των διδασκόντων, προϋπόθεση αξιοκρατίας και βασικό θέμα προτεραιότητας, δεν υλοποιείται.
  • Τα διατιθέμενα για την παιδεία κονδύλια δεν επαρκούν (προσλήψεις προσωπικού, υποδομές, λειτουργικά έξοδα). Χαμηλό επίπεδο παιδείας οδηγεί σε κακέκτυπο δημοκρατίας.
  • Το άσυλο των Πανεπιστημίων αντί να υπηρετεί την απόλυτη ελευθερία σκέψεως και εκφράσεως και την καλλιέργεια των επιστημών, έχει μετατρέψει τα Πανεπιστήμια σε καταφύγιο παραβατικών στοιχείων, άντρο κατασκευής βομβών και εξορμήσεως ταραχοποιών χωρίς η αστυνομία να μπορεί να επέμβει.
  • Η συνένωση Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ΤΕΙ αποτελεί κολοσσιαίο λάθος και καταλήγει στην υποβάθμιση της ανώτατης παιδείας. Ακόμη και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Αγγλικό) ηπήχθησαν ΤΕΙ.
  • Ιδρύεται 4η Νομική Σχολή στην Πάτρα, παρά τον υφιστάμενο κορεσμό των δικηγόρων.
  • Ο κατάλογος είναι μακρύς. Αναφέρθηκαν  ενδεικτικά μερικά χαρακτηριστικά σημεία.
Οι εκλεκτοί ομιλητές, τους οποίους θερμά ευχαριστώ για την αποδοχή της προσκλήσεώς μας, αρμόδιοι ως εξ της ιδιότητάς των, θα καλύψουν βασικές πτυχές του προβλήματος Παιδεία και θα προτείνουν λύσεις.
Βεβαίως, το θέμα είναι σοβαρό, πολύπλευρο, δύσκολο και δεν εξαντλείται. Όμως θα μας προβληματίσει στην κατεύθυνση αναζητήσεως λύσεων.


Ευχαριστώ