Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020

Λογότυπο



Αγαπητοί φίλοι.

Ως εργαζόμενος στις Γραφικές Τέχνες επί 10ετίες μπορώ να προσθέσω και τα δικά μου σχόλια και παρατηρήσεις στα διάφορα άλλα που έχουν διατυπωθεί σχετικά με το λογότυπο για τον εορτασμό τών 200 χρόνων από την κήρυξη τής Ελληνικής Επανάστασης. Λοιπόν…

1. Κάθε λογότυπο πρέπει να εκφράζει το… “προϊόν”. Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει όχι μόνο η έκφραση, αλλά  μήτε και ίχνος έμπνευσης που ήταν καθοριστική στους πρωτεργάτες τής Ελληνικής Επανάστασης στο εθνικό αυτό  κατόρθωμα.

2. Το υποτιθέμενο 2 δεν έχει καμιά σχέση με τον αριθμό, αλλά θυμίζει κορδέλα… συσκευασίας η κατάληξη τής οποίας είναι  αόριστη.

3. Η λέξη ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ από μόνη της είναι αιωρούμενη και δεν εκφράζει τον πλήρη ορισμό τού ιστορικού γεγονότος.
Θα έπρεπε να γράφει ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.

3. Ο αριθμός 1821 και ο οποίος είναι η ρίζα τού γεγονότος δεν αναφέρεται καν, μ’ αποτέλεσμα ο αναγνώστης να πρέπει να  κάνει μια αριθμητική πράξη για να προσδιορίσει την χρονολογία τής γέννησης τού εορταζόμενου γεγονότος. 

4. Η σωστή γραφή θα έπρεπε να γράφει: 1821 - 2021, 200 Χρόνια Απελευθέρωσης. Το… ΕΛΛΑΔΑ - 2021 δεν εκφράζει τίποτα και μάλιστα μια συγκεκριμένη πράξη και δη ιστορική.

4. Η επιλογή τών χρωμάτων είναι αποτυχημένη γιατί θα έπρεπε, τουλάχιστον να χρησιμοποιηθεί στο φόντο τό γαλάζιο  χρώμα και για τα κείμενα το μπλε σκούρο. Η επιλογή τών χρωμάτων είναι ατυχής και δυσκολεύεται η ανάγνωση.

5. Παρουσιάζοντας ένα αισθητικό έκτρωμα είναι ακατανόητο το σκεπτικό να χαμηλώσουν οι τόνοι για να μην θιγούν κάποιοι  μειώνοντας την σημασία τής Εθνικής Παλιγγενεσίας.

6. Η απάντηση τής ομάδας Beetroot στα σχόλια που ακολούθησαν δείχνει πόσο αδαείς είναι οι μετέχοντες σ’ αυτή επειδή  κάθε δημιούργημα (βλ. Μουσικής, Λογοτεχνίας Εικαστικές Τέχνες, κ. ά.) υπογράφεται από έναν δημιουργό και όχι από  μια πολυμελή ομάδα.  Στο ίδιο κείμενο παρατηρείται και αγνωσία τής ελληνικής γλώσσας.  Γράφουν, λοιπόν…
«Με μεγάλη μας χαρά αναλάβαμε τον σχεδιασμό του λογοτύπου του εορτασμού της συμβολικής επετείου των 200 χρόνων από  την Επανάσταση. Ενα έργο, η προσέγγιση του οποίου απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και αίσθηση ευθύνης.  Η επιλογή της Beetroot 
για την υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου μάς τιμά ιδιαίτερα. 
To σήμα σχεδιάστηκε α φ ι λ ο κ ε ρ δ ώ ς, ως χορηγία της Ένωσης Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Πηγή: Protagon.gr

7. Η ίδια αφιλοκερδής διάθεση επικράτησε και για τον σχεδιασμό τού λογοτύπου τής Ν. Δ. Όσο για τον χρόνο σύλληψης 
και εκτέλεσης τής ιδέας δεν είναι παραπάνω από 3 ώρες το πολύ.  Κατόπιν τούτου, τα ευκόλως εννοούμενα 
παραλείπονται.

8. Τέλος, έχοντας εργαστεί για 20 χρόνια στο εξωτερικό και συνεργαστεί κατά την διάρκεια τής απασχόλησής μου (60  χρόνια) με μεγάλα διαφημιστικά γραφεία, σας διαβεβαιώ ότι οι δημιουργοί αμφοτέρων τών λογοτύπων σίγουρα θα  αντιμετώπιζαν πρόβλημα εργασίας.

Φιλικώτατα.
Νι Κάππα (Αθήνα)


Υ. Γ. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε: https://beetroot.se/portfolio/page/2/.  
Επίσης, πριν από χρόνια οι διαφημιστικές εταιρείες χρησιμοποιούσαν ελληνικά ονόματα όπως, ΑΛΕΚΤΩΡ,  ΓΚΡΕΚΑ, ΔΙΑΔΗΜ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ή ονόματα. Σήμερα, οι “απρόσωποι δημιουργοί”  χρησιμοποιούν ξενόφερτα ονόματα για τα οποία αμφιβάλλω αν γνωρίζουν την σημασία τους.