Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2020

Κορρές: μια παγκόσμια ελληνική επιχειρηματική επιτυχία!

 Έχοντας μπουτίκ και shop-in-shop απ’τη Βαρκελώνη ως το Τόκιο κι απ’το Λονδίνο ως τη Μελβούρνη, τα φυσικά καλλυντικά Κορρέ διατυμπανίζουν στην υφήλιο τον επιχειρηματικό οίστρο και- επιτέλους- το έξυπνο branding ενός προϊόντος “Made in Greece”.

Ο Γιώργος Κορρές ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία το 1996, λίγο μετά τη λήψη του πτυχίου του [Φαρμακευτικής] και της εργασίας του στο αρχαιότερο φαρμακείο ομοιοπαθητικών στην Αθήνα. Χρησιμοποιώντας απλά, φυσικά υλικά και κρατώντας τις τιμές σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, ο Κορρές κατάφερε μέσα σε 10 χρόνια να είναι μια αξιόλογη μάρκα με διεθνή αναγνώριση. Πριν λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκαν και οι διαδικασίες για την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

Ποιό όμως είναι το μυστικό της επιτυχίας του Κορρέ;

Προσωπικά δεν πιστεύω στα ομοιοπαθητικά προϊόντα. Κι όμως η εταζέρα μου στο μπάνιο είναι γεμάτη από προϊόντα του Κορρέ: απ’το borage με την ιδιαίτερη μυρωδιά μέχρι την ανδρική κρέμα καθαρισμού με φασκόμηλο. Απ’τον αφρό ξυρίσματος μέχρι τα σαμπουάν και τα αφρόλουτρα. Τι μ’έκανε να αγοράσω τα προϊόντα του;

Μα φυσικά η ποιότητα! Κάτι που πραγματικά έλειπε ως τώρα απ’τα ελληνικά προϊόντα. Ο Κορρές πόνταρε σ’αυτήν. Απ’το κουτί-περιτύλιγμα από ακριβό χαρτόνι μέχρι την επιλογή των γραμματοσειρών (ακόμα κι αυτό, ναι!) στις επιγραφές στο κάθε εμβαλάγιο σου δίνει την αίσθηση ότι παίρνεις ένα ακριβό και μελετημένο προϊόν. Μπορεί να μου πουλάει «νερό της Λούρδης» εν τέλει, αλλά ποσώς μ’ενδιαφέρει μιας που απ’τις κρέμες μέχρι τους αφρούς πάντα οι μυρωδιές που αναδύονται είναι εκπληκτικές και σπάνιες.

Τα προϊόντα του Κορρέ είναι high-tech σύμφωνα με τη NACE rev.1 (Classification of economic activities in the European Community) και την Eυρωστάτ [κατηγορία 24.4]. Η δημιουργία ενός φυσικού- βοτανολογικού- προϊόντος έχει κι αυτή έρευνα και ανάπτυξη, μελέτη των υλικών και σωστές αναλογίες. Δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’αυτό και ο Κορρές συνεργάζεται με την alma mater του και συγκεκριμένα με τον Τομέα Φαρμακογνωσίας της Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών για την ανάλυση κι εκμετάλλευση των θησαυρών της ελληνικής χλωρίδας.

Λίγα ιστορικά στοιχεία:
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1996 από τον Γιώργο Κορρέ, ο οποίος ήδη από τη δεκαετία του 1980 εργαζόταν στο πρώτο ελληνικό ομοιοπαθητικό φαρμακείο που λειτουργούσε στο Παγκράτι ο πρωτοπόρος σε θέματα ήπιας ιατρικής Τζιβανίδης. Το 1992 ανέλαβε εξ ολοκλήρου τη διαχείρισή του και μέσα σε πέντε χρόνια δημιούργησε ένα εργαστήριο παραγωγής ομοιοπαθητικών σκευασμάτων στο πρότυπο των αντίστοιχων ευρωπαϊκών.

Το 1996 σε συνέχεια της προσπάθειας ανάπτυξης προϊόντων που βασίζονται σε φυσικές πρώτες ύλες, ιδρύεται η «Κορρές Φυσικά Προϊόντα». Το πρώτο προϊόν ήταν καραμέλες για το λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, ιδέα που βασιζόταν στο θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς του, Γιώργος Κορρές, στην ιδιαίτερη πατρίδα του τη Νάξο.

Τον Μάιο του 2003 λειτούργησε στο Λονδίνο το πρώτο αποκλειστικό κατάστημα των φυσικών προϊόντων Κορρέ, ενώ τον Ιούλιο του 2004 και τον Μάρτιο του 2005 δημιουργήθηκαν δύο νέα σημεία πώλησης στη Βαρκελώνη. Σήμερα η εταιρεία παράγει περισσότερα από 300 προϊόντα που διανέμονται σε 5 χιλιάδες φαρμακεία στην Ελλάδα και εξάγονται σε 25 χώρες μέσω εξειδικευμένων καταστημάτων σε Λονδίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Λος Αντζελες, Ρώμη, Μόναχο, Βερολίνο αλλά και σε Αμστερνταμ, Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη.

Η Κορρές συνεργάζεται με την Ενωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου για την ανάπτυξη μιας νέας σειράς προϊόντων με βάση τη μοναδική στον κόσμο χιώτικη ρητίνη (μαστίχα). Επιπλέον, σε συνεργασία με τον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης ανάλαβε την αποκλειστική διάθεση στα φαρμακεία και το εξωτερικό του βιολογικού κρόκου Κοζάνης που θεωρείται διεθνώς η καλύτερη ποιότητα σαφράν.

(Πηγή: Ελευθεροτυπία)

Εν κατακλείδι,
μια επιτυχημένη ιστορία με μια απλή συνταγή που δείχνει ότι το πνεύμα entrepreneurship δε λείπει απ’την Ελλάδα, φτάνει να βάζουμε τον πήχη ψηλά και να μην κάνουμε τσαπατσουλιές..

Ο κύριος Κορρές έκανε κατ’εμέ τρεις ιδιαίτερες κινήσεις:

1) εκμεταλλεύθηκε τους μοναδικούς καρπούς της ελληνικής φύσης για τη δημιουργία πρωτότυπων καλλυντικών προϊόντων.
2) έδωσε στα παρασκευάσματά του ποιότητα και ευρωπαϊκό flair, γνωρίζοντας πως ένα ποιοτικό προϊόν ξεκινά απ’το περιεχόμενο και ολοκληρώνεται στο περιτύλιγμα.
3) επεκτάθηκε στο εξωτερικό κρατώντας τις τιμές χαμηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό χωρίς να καβαλήσει το καλάμι: στο κάτω-κάτω ομοιοπαθητικά πουλάει, όχι ιντερφερόνες!

Κι εις ανώτερα, κύριε Κορρέ! :)

Συνοπτικό προφίλ:

Κύκλος εργασιών το 2003: 9,5 εκατομμύρια Ευρώ. Το 2005 είναι ήδη στα 17,1 και το 2007 (λίγο μετά τη 10η επέτειο της ίδρυσης εκ του μηδενός) μπαίνει στο χρηματιστήριο! Ο Γιώργος Κορρές εξελέγη “επιχειρηματίας της χρονιάς” για δεύτερη φορά το 2006 απ’το περιοδικό STATUS, το «ελληνικό» Forbes.