Κυριακή, 7 Φεβρουαρίου 2021

Ιερά Τεμένη (τζαμιά) στην Ελλάδα



Γράφει ο Ιωάννης Φωτιάδης*

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο Πρόεδρος της Τουρκίας κατηγορούσε συχνά την Ελλάδα ότι είναι η μοναδική χώρα στην ΕΕ, όπου στην πρωτεύουσά της δεν υπάρχει τζαμί.

Η ιστορία είναι λίγο παλιά. Το 2000 ψηφίστηκε από την τότε κυβέρνηση ο νόμος 2833 δια την κατασκευή τζαμιού στην περιοχή Χουσμούζα Παιανίας και μάλιστα με χρηματοδότηση της Σ. Αραβίας. Τούτο δεν κατασκευάστηκε λόγω μεγάλης αντιδράσεως του κόσμου και της εκκλησίας (Αρχιεπίσκοπος ο μακαριστός Χριστόδουλος).

Τελικά το 2017 κατασκευάστηκε στην Αθήνα ένα (1) ιερό τέμενος (τζαμί) σε έκταση 1000 τετ. μέτρων στο Βοτανικό, σε στρατιωτικό οικόπεδο. Ο χώρος ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, είναι χωρίς μιναρέ, χωρητικότητας 500 ατόμων. Το τέμενος αυτό συνορεύει με την εκκλησία του Αγίου Χριστοφόρου. Η κατασκευή του ιερού αυτού Τεμένους δεν ικανοποίησε ιδιαίτερα τον Πρόεδρο της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδος Ναϊμ Γκαντούρ (είναι μετριοπαθής) από την Αίγυπτο και εργάζεται στην Ελλάδα πάνω από 40 χρόνια. Η γυναίκα του Ελένη Στάμου (ακτιβίστρια) ασπάσθηκε το Ισλάμ. Θα το ήθελε μεγαλύτερο και με μιναρέ. Κατά δήλωσή του η Μουσουλμανική Ένωση αριθμεί στις 18.000 και ότι ο μουσουλμανικός πληθυσμός στην Αθήνα δεν είναι Τουρκογενής.

Το νεοκατασκευασθέν τέμενος δεν είναι το μοναδικό. Στην Αττική υπάρχουν πάνω από 150 παράτυπα τζαμιά. Ενδεικτικά θα αναφερθούν μερικά:

Ανά ένα εις Χάμζα πλατείας Βικτωρίας, Πειραιά (δια τους Έλληνες Μουσουλμάνος Πειραιά), σε προάστιο Αττικής δια τους Πακιστανούς,  Περιστέρι, Νέο Κόσμο, Αχαρνών, Κυψέλη , Μοναστηράκι και αλλού. Υπάρχουν επίσης χώροι λατρείας σε υπόγεια, σε πάρκινγκ κ.α. στα οποία δεν τηρούνται κανόνες υγιεινής. Στους χώρους αυτούς συγκεντρώνονται πάνω από 1000 άτομα. Σύμφωνα με τη Μουσουλμανική κοινότητα, στην Αττική μένουν 700.000 άτομα. Μέγα πρόβλημα επίσης υπάρχει για τα νεκροταφεία των ως άνω ατόμων. Παλαιότερα μεταφέροντο σε νεκροταφεία της Θράκης. Υπάρχουν επίσης 2 τζαμιά στην Ν. Κω και ένα στη Ρόδο.

Στη Θράκη υπάρχουν 256 λειτουργούντα τζαμιά για τους 95000 Έλληνες Μουσουλμάνους της περιοχής. Η αναλογία είναι 1:400. Κατά τον έγκριτο δικηγόρο παρ’ Αρείω Παγω κ. Γιαλάογλου Στέργιο, η αναλογία είναι η μεγαλύτερη στις χώρες της ΕΕ και πολύ υψηλότερη ακόμα και για αμιγή μουσουλμανικά κράτη του πλανήτη.

Στα παραπάνω τεμένη (Θράκης) υπηρετούν 750 θρησκευτικοί λειτουργοί. Η Θράκη είναι η μοναδική περιοχή της ΕΕ που δίδεται στην μειονότητα το δικαίωμα της επιλογής του Ισλαμικού Νόμου (Σαρία) για διαφορές οικογενειακού κληρονομικού δικαίου. Τούτο αναγνωρίστηκε από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επιπλέον οι Ιεροδιδάσκαλοι της Ισλαμικής Θρησκείας μπορούν να διδάσκουν το Κοράνιο στο μάθημα των θρησκευτικών.

Εις Κομοτηνή και Ξάνθη λειτουργούν από ένα Ιεροσπουδαστήριο, όπως τα Χριστιανικά Εκκλησιαστικά σχολεία. Οι σπουδές είναι υψηλού επιπέδου, με ισότιμη πρόσβαση στην 3-βάθμια εκπαίδευση. Το τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, παρέχει ανώτατες Ισλαμικές σπουδές (όπως στη Μέκκα) και μάλιστα οι υποψήφιοι έχουν το προνόμιο της ποσόστωσης του 0.5%.

Αυτά τα ουκ ολίγα κάνει το Ελληνικό κράτος. Η Τουρκία όμως η οποία προ πολλού εφαρμόζει επεκτατική πολιτική εις βάρος της Ελλάδος, δεν αφήνει τη Θράκη απ’ έξω. Δεν της αρέσει η νομιμότητα. Σε κάθε ευκαιρία παρουσιάζει τη Μουσουλμανική μειονότητα ως καταπιεσμένη. Κεντρικό ρόλο στα σχέδιά της έχει το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής. Διαθέτει άφθονο χρήμα, προσωπικό (πράκτορες επί πληρωμή) και ασυλία. Προωθεί ακραία στοιχεία με σκοπό την επίτευξη κατ’ αρχήν αυτονομίας και εν συνεχεία την απόσχιση της Θράκης. Προς τούτο ενισχύει οικονομικά και με πολλούς άλλους τρόπους το αποσχιστικό κόμμα DEB (Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας) και όχι μόνο.

Στην προσπάθεια αυτή ενεργό ρόλο έχουν οι παράτυποι Μουφτήδες (ή ψευτομουφτήδες). Τη στιγμή που υπάρχουν και οι νόμιμοι Μουφτήδες όπως καθορίζεται στη Συνθήκη της Λωζάνης.

Σε καμία χώρα του κόσμου, ούτε στην Τουρκία, οι μουφτήδες δεν εκλέγονται με ανάταση της χειρός, δεν καθορίζουν το εκλογικό σύστημα, ούτε και πιο προσωπικό θα ψηφίσει. Οι ψευτομουφτήδες είναι παράτυποι, ανθέλληνες και δηλητηριάζουν στις σχέσεις μεταξύ Χριστιανών-Μουσουλμάνων. Η Ελληνική πολιτεία οφείλει να εφαρμόσει επακριβώς το Νόμο χωρίς ελαφρυντικά. Η συμπεριφορά και οι ενέργειές τους είναι γνωστές. Πάντα κατά της Ελλάδος και υπέρ της Τουρκίας.

Πέραν των παραπάνω κατά καιρούς εμφανίζονται στον Ελλαδικό χώρο Ιεροκήρυκες του Ισλάμ χωρίς άδεια. Προ 2ετίας περίπου, Ιεροκήρυκας χωρίς άδεια καλούσε τους σουνίτες στην Αθήνα σε Ιερό Πόλεμο. Εντοπίσθηκε έγκαιρα, συνελήφθη και μετά τις προβλεπόμενες διαδικασίες εγκατέλειψε τη χώρα. Τίθεται το ερώτημα: Ποιος είναι σε θέση να ελέγξει το περιεχόμενο κηρυγμάτων των ακραίων εκτός από τους πιστούς; Η στρατολόγηση στο Ισλαμικό Κράτος δεν είναι πάντα οι ευσεβής πιστοί. Πολλές φορές επιλέγονται άνθρωποι μοναχικοί, άνεργοι, με ψυχολογικά προβλήματα ή εξαρτημένοι από ουσίες. Ιδιαίτερα οι επισκέπτες κήρυκες. Οι ακραίοι άνθρωποι του Ισλάμ δεν επιτρέπουν στους Μουσουλμάνους να έχουν καμία σχέση με τους Χριστιανούς συνανθρώπους τους. «Ούτε μία απλή καλημέρα». Η γραμμή είναι μία. «Η μισαλλοδοξία».

Μετά τα παραπάνω θα πρέπει ο Ελληνισμός να μεγιστοποιήσει εν ομονοία την κοινή αποτρεπτική ισχύ της πατρίδας μας, στα εναέρια, χερσαία και θαλάσσια σύνορά μας αλλά και στο εσωτερικό, έναντι της Τουρκίας και του προέδρου Ερντογάν. Ο οποίος δεν δίστασε εντός του 21ου αιώνα να μετατρέψει το μεγαλύτερο Θρησκευτικό Σύμβολο του Χριστιανισμού την Αγία Σοφία σε τζαμί. Το ίδιο έκανε πρόσφατα με τον Άγιο Σωτήρα της χώρας. Η ενέργειά του αυτή αποτελεί μέγιστη ύβρη προς τον Ελληνισμό, την παγκόσμια Ορθοδοξία και την πολιτισμένη ανθρωπότητα. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι αντιμετώπιζαν την ύβρη με τις λέξεις: (άτις, ύβρις, νέμεσις, τίση).

- άτις (=θόλωμα του μυαλού του υβριστή).
- ύβρις (=πρόκληση δια επέμβαση των θεών, κυρίως του Δία).
- νέμεσις (=οργή εκδικήσεως των Θεών).
- τίση (=τιμωρία, συντριβή, καταστροφή).

Ο μεγάλος και μακαριστός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ είχε πει: «Η ιστορία κάνει κύκλους».


*Αντιστράτηγος ε.α Φωτιάδης Ιωάννης
Π. Υπαρχηγός Εθν. Φρουράς Κύπρου, Π. Αντιπρόεδρος Πανελ. Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων (ΠΟΘΣ)