Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2021

“Οι αδυναμίες στην αμυντική δομή της Χώρας, δεν ήρθαν μόνες”- Διαξιφισμοί με τον Κ.Φράγκο




 Γράφει ο Κων. Φράγκος




Διαξιφισμοί Αναγκαία διευκρίνιση

– Όσα, λεπτομερώς, εξέθεσα στο προηγούμενο κείμενο μου για το θηριώδες σκάνδαλο της προμήθειας αχρήστων RADAR TPQ-37 δεν οφείλονται σε αρρωστημένη τυμβωρυχολαγνεία μου. Απλά ήθελα να δείξω στους έλληνες πολίτες και στρατιωτικούς ότι οι αυτουργοί αυτής της ληστείας και οι γνωρίζοντες γι ́αυτή κυριαρχούν και σήμερα, μετά 20 χρόνια, στον πολιτικό βίο της Χώρας αντί να έχουν ξεκουμπιστεί από το προσκήνιο.

– Επαναλαμβάνω, για να μην το ξεχάσετε, ότι ο Πρόεδρος της τότε Εξεταστικής Επιτροπής κ. Ι. Τραγάκης είχε δηλώσει, αδιάντροπα, ότι “Είχαμε τεκμηριώσει πλήρως την ενοχή των ενεχομένων, αλλά μας σταμάτησαν”. Ποιοί; το φαύλο πολιτικό καθεστώς και η OMERTA. Η συντεχνία…

– Και για να ακουμπήσω την ουσία: σήμερα ο ελληνικός Στρατός διαθέτει τα αναγκαία RADARS; Ενδιαφέρθηκε κάποιος, μετά τους Σημιτόγιαννους και το φιάσκο των TPQ-37 να συμπληρώσει το κενό;

Μια συνήθης ημέρα ρουτίνας πάνω στο Αιγαίο

– Σωρεία παραβάσεων και παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου πάνω από το Αιγαίο με μαχητικά και κατασκοπευτικά Α/Φ CN-235 (ΝΕΑ 31/5/21).

  • –  Το ίδιο επαναλαμβάνεται, πάνω-κάτω, καθημερινά μέχρι σήμερα.
  • –  Τι γίνεται, στα καθ’ημάς σ ́αυτόν τον τομέα δηλ τις ηλεκτρονικές παρακολουθήσεις, τους παρεμβολείς, τα αντίμετρα κλπ που είναι στην κορυφή της σύγχρονης τεχνολογίας του πολέμου;

– Από τα μέσα της 10ετίας των ’90 οι Τούρκοι άρχισαν να οικοδομούν διατάξεις στήριξης του

λεγόμενου Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΕSM) κατα ξηρά, αέρα και θάλασσα. Η εξαιρετικά προηγμένη κρατική εταιρείας ASELSAN ανέπτυξε πολύ σύντομα ένα σύστημα ηλεκτρονικού Πολέμου για τον Στρατό το οποίο διαρκώς εξελίσσεται. Σε απάντηση εμείς πληρώσαμε μερικές δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ σε εταιρεία – μαθητευόμενο μάγο- για να παράγει ένα τέτοιο σύστημα με αποτέλεσμα ένα μεγαλειώδες φιάσκο (2001). Διερωτώμαι αν δύναται καποιος από την πολιτική η στρατιωτική Ηγεσία του ΥΕΘΑ να μας πληροφορήσει το τι ακολούθησε: Υπάρχει σήμερα τέτοιο σύστημα στην υπηρεσία, τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Στρατού μας; Ενδιαφέρθηκε κάποιος Υπουργός, μετά της Ακογιαννους, να σπεύσει προς συμπλήρωση του κενού;

Ένα μύθο θα σας πω για το ΠΝ

– Ειδικά για το ΠΝ υπήρξε ένα σύστημα ιπτάμενων κατασκοπευτικών αεροπλάνων, τα λεγόμενα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ), το story των οποίων ακολουθεί:

– Το 1992 το ΠΝ οργάνωσε την 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας (ΜΝΑΣ) την οποία εφοδίασε, αρχικά, με μεταχειρισμένα Α/Φ τύπου Albatros από την Νορβηγία.

– Το 1996 αποφασίσθηκε η απόσυρση των γηραλέων Albatros και η αντικατάσταση τους με έξη (6) ORION PP-3 από τα αποθέματα του USNAVY. Κι ́αυτά δεύτερο χέρι. Είναι η μοίρα των φαλιρισμένων χωρών να προμηθεύονται υλικό σε δεύτερο χέρι.

– Πριν εισέλθω στο θέμα θα σας κάνω μια αφελή ερώτηση: εάν έχετε μία θείτσα 75 χρονών και την Εμπιστευθείτε σε ένα Οίκο Καλλονής προς “ανόρθωση και Ανανέωση”, όσο, κι ́αν πληρώσετε προσδοκάτε να παραλάβετε μία ανανεωμένη θεία που να μπορεί ν ́ανταγωνισθεί 30άρες ή 40άρες ομορφονιές; Νομίζω, καμμία.

– Συνεχίζω τα του ΠΝ. Το 2006 αποφασίσθηκε από τους ΥΕΘΑ κ. Ευ. Μεϊμεράκη, συμφωνούντος ή όχι του ΠΝ δεν γνωρίζω, η απόσυρση των ΡΡ-3, πριν εξασφαλισθεί η αντικατάσταση τους με νέα. Ο κ. Υπουργός διαβεβαίωσε ότι θ ́ακολουθήσει άμεση προμήθεια νέων. Έγινε κάποιος διαγωνισμός αλλά το Υπουργείο διαπίστωσε με τρόμο ότι οι πιστώσεις δεν επαρκούν και ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, χωρίς να δοθεί συνέχεια. Έκτοτε το ΠΝ έμεινε χωρίς ένα βασικό, βασικότατο επιχειρησιακό μέσο. Το θέμα ξεχάστηκε…

– Την ίδια εποχή, περίπου, η Τουρκία προχώρησε σε συμπαραγωγή με την Ισπανική CASA των σύγχρονων Α/Φ ΑΦΝΣ τύπου CN-235, τριών (3) για την Ακτοφυλακή και έξη (6) για το Ναυτικό. Δεν γνωρίζω αν ο αριθμός, έκτοτε, έχει αυξηθεί. Είναι αυτά που αναφέρονται, καθημερινά, ότι κυριαρχούν στον ουρανό του Αιγαίου.

– Οι ακολουθούντες του κ. Μεϊμεράκη ΥΕΘΑ ουδέν ενδιαφέρον επέδειξαν στο θέμα. Το ΠΝ και ολόκληρος αμυντικός μηχανισμός της Χώρας εστερείτο ενός βασικού μέσου που ήταν εξαιρετικά πολύτιμο την ώρα που συζητούσαμε για έλεγχο του Αιγαίου, ΑΟΖ κλπ.

– Έτσι φτάσαμε στο σωτήριο έτος 2014, ΥΕΘΑ ο κ. Αβραμόπουλος, αντιλήφθηκε το. Μέγεθος του προβλήματος και αναζήτησε λύσεις. Μην ζητάτε να υπεισέλθω σε αναλύσεις γιατί δεν είμαι πληροφορημένος, αλλά ακούστηκε ότι επελέγη η λύση του εκσυγχρονισμού των ΡΡ-3 τα οποία ευρίσκοντο επί 7ετία και πλέον σε εγκατάλειψη στα υπόστεγα υφιστάμενα την φθορά του χρόνου. Μετά επτά χρόνια !! Ακούστηκε παρανοϊκό αλλά οι αποφασίζοντες φαίνεται ότι γνώριζαν περισσότερα από όλους εμάς που κάνουμε κριτική εκτός νυμφώνος.

– Η κατασκευάστρια εταιρεία LOCKHEED-MARTIN πρότεινε, με πλήρη και αναλυτική προσφορά, να κάνει τον εκσυγχρονισμό μαζί με την ΕΑΒ. Παρουσίασε πίνακα και άλλων κρατών πουπροχώρησαν σ ́αυτήν την λύση επιτυχώς των οποίων όμως τα Α/Φ δεν γνωρίζω αν ήταν τόσο χρόνο σε απραξία, αποθηκευμένα και φθειρόμενα.

– Το κόστος ήταν 500εκ $ (πεντακόσια εκατομμύρια δολάρια). Ίσως, η λύση αυτή να ήταν η φθηνότερη από την αγορά νέων. Φυσικά, νομίζω, έγινε αξιολόγηση των λύσεων από ΠΝ και ΥΕΘΑ και προτιμήθηκε το δίδυμο L-Μ-ΕΑΒ .

– Η σύμβαση, τελικά, υπογράφηκε το 2015, επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, από τον κ. Π. Καμμένο και περιελάμβανε ως όρο να παραδοθεί το πρώτο Α/Φ το 2020. Ποινικές ρήτρες δεν υπήρχαν!

– Έχουμε, λοιπόν, το ΠΝ χωρίς ΑΦΝΣ, χωρίς φρεγάτες και χωρίς άλλα αναγκαία εφόδια. Παρακολουθεί τα CN-235 να κυριαρχούν στον ουρανό του Αιγαίου.

– Συμπέρασμα: Οι αδυναμίες στην αμυντική δομή της Χώρας, δεν ήρθαν μόνες τους, απρόσκλητες και ασυνόδευτες, αλλά παρέες με την αδιαφορία των υπευθύνων να φυλάττουν θερμοπύλες που είχαν στρέψει αλλού τα ενδιαφέροντα τους. Τα ανάφερα λεπτομερώς στο προηγούμενο κείμενο μου.

– Νεώτερες, μη διασταυρωθείσες, εισέτι, πληροφορίες μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα Α/Φ θα παραδοθούν, στο σύνολο, με ́τα το 2026 οπότε, όντως, θα πρόκειται περί υπέργηρων κυριών κατάλληλων για το Πολεμικό Μουσείο.

– Τις πταίει; η L-M, η ΕΑΒ, Η Κυβέρνηση; Προσωπικά και άνευ αμφιβολιών θα δείξω το Τρίτο. Η L-M είναι ένας γίγας που δύσκολα ελέγχεται, η ΕΑΒ ελέγχεται και διοικείται από το ΥΠΟΙΚ και το ΥΠΑΝ δηλαδή τους κ. Σταϊκούρα και Γεωργιάδη. Οπερ… Να στραφούμε στην Υπέρμαχο Στρατηγό;

– Ζήτω το Έθνος…

La vie en rose

( Η ζωή στα ρόδινα)

  • –  Είναι ένα πασίγνωστο γαλλικό τραγούδι, παγκόσμια επιτυχία, της μεγάλης Εντίθ Πιάφ.
  • –  Αυτό που λέμε εν Ελλάδι: Ζωή χαρισάμενη.
  • –  Οι Γάλλοι, λοιπόν, όσον αφορά τις βιομηχανικές τους υποχρεώσεις επιστροφής για τα Rafale,που, λογικά, φθάνουν τα 700 εκ Ευρώ, περνούν ζωή χαρισάμενη γιατί, όπως πληροφορήθηκα, ΟΥΔΕΠΟΤΕ έλληνας επίσημος (και εννοούν το ΥΕΘΑ) τους τις ζήτησε. Τι γαλαντόμοι και … ευγενέστατοι οι Έλληνες, λένε οι Γάλλοι.

– Το ίδιο όμως λέγεται ότι συμβαίνει και με τις υποχρεώσεις της LOCKHEED-MARTIN για παροχή έργου σε έλληνες υποκατασκευαστές σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των F-16. Αν οι πληροφορίες μου δεν είναι λανθασμένες τότε έχουμε μια άλλη vie en rose για τους Αμερικανούς. Αν, σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν παροχές τότε ας μας ανακοινώσουν ποιές είναι αυτές, το ύψος δαπάνης κλπ. Εκτός ΕΒ, φυσικά, της οποίας την συμμετοχή γνωρίζουμε. Ας ανακοινώσει, σχετικά, ο ΣΕΚΠΥ.

– Το Υπουργείο Αμυνας, νομίζω ότι δεν πρέπει επ ́ουδενί να άγεται και να φέρεται από ξένους κατασκευαστικούς οίκους πράγμα που γινόταν συστηματικά στο παρελθόν. Ας ακολουθήσει την πολιτική της Τουρκίας. Αν δεν την γνωρίζει, ας την μάθει.

ΕΛΒΟ : ουδεμία φωνή και ακρόαση

– Την έκλεισε ο Βενιζέλος το 2011. Φαλιμέντο! Πουλήθηκε, μπιρ-παρά, με 3εκ ευρώ το 2020 σε Ισραηλινούς, τα οποία δεν έχουν καταβληθεί εισέτι!

– Υποσχέθηκαν ότι θα ανακοινώσουν σύντομα το Masterplan της εταιρείας, τις επενδύσεις και το προσωπικό που θα προσληφθεί.

  • –  Μετά τόσους μήνες δεν ακούστηκε τίποτε.
  • –  Τι λένε οι “αρμόδιοι” Υπουργοί; Την ξεφορτώθηκαν και τελείωσε η παράσταση;

– Αν δεν υπάρξουν Ναυπηγεία, θα ψάχνουμε τις φρεγάτες στα όνειρα μας.

Φρεγάτες

– Μοιραία και εξ ανάγκης θα πάει μακρυά η …βάρκα. Βιάστηκαν να αναγγείλουν ότι το θέμα θα λυθεί εντός Ιουνίου.

Το Εθνικό Όχημα

  • –  Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από μεγάλες ξένες βιομηχανίες για συνεργασία και συμπαραγωγή.
  • –  Η Αμερικανική OSCOSH, μάλιστα, κινείται δραστήρια για ίδρυση Κέντρου επισκευής και ανταλλακτικών για την εξυπηρέτηση χιλιάδων οχημάτων της που κυκλοφορούν σε Βαλκανικέςχώρες, ώστε αυτό ν’ αποτελέσει πόλο έλξης για την Ελληνική επιλογή.
  • –  Φρονώ ότι το ΥΕΘΑ πρέπει να παραμείνει ανεπηρέαστο από τέτοια εμπορικά τεχνάσματα πουπρέπει να παραμείνουν εκτός κριτηρίων.Αποκλειστικά, μόνο στους Διαξιφισμούς

– Νομίζετε ότι η συνάντηση των κ. Μητσοτάκη – Ερντογάν έγινε μόνο με παρουσία μεταφραστών; Λάθος.

– Αποκαλύπτουμε ότι “αθέατος” παρών ήταν και ο καθηγητής κ. Ι. Μαζης, ο οποίος ομιλεί καθημερινώς από ραδιοφώνων και τηλεοράσεων, επί παντός επιστητού της Άμυνας.

– Πως συμπεραίνεται; ο κ. Μάζης δήλωσε στο ΚΟΝΤRA (13/6),ένθα εμφανίζεται καθημερινώς :

Εκεί, ακούσαμε τις απαιτήσεις της Τουρκίας!

  • –  Εντω μεταξύ ως Πρόεδρος ΚΙΝΑΛ η κ. Φώφη ζήτησε ενημέρωση από την Κυβέρνηση για τον διάλογο. Μα γιατί διστάζει; Στον κ. Μάζη.Ακόμη ένα ελληνικό γελοίο παράδοξο
  • –  Για το αλαλούμ και τη παραλυσία στην ΕΑΒ θα τα πούμε αλλού.
  • –  Η πτωχή και καταχρεωμένη Χώρα μας παρουσιάζει πολλά παράδοξα μεταξύ των οποίων: 300βουλευτές (ενώ στην πληθυσμότης αναλογούν, το πολύ, 180), 55 Υπουργούς, Βουλή TV, εννέα(9) Αντιπροέδρους στη Βουλή, 3500 αστυνομικούς σε ρόλους μπάτλερ, κηπουρού κα, κα.
  • –  Θαυμάστε και το εξής: Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία υπάγεται μερικώς στο Υπ. Οικονομικών και λιγότερο στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Δηλαδή την κουμαντάρουν οι κ.Σταϊκούρας και Γεωργιάδης. Και το Υπουργείο Άμυνας; Αυτό χαρακτηρίζεται ως…πελάτης!!
  • –  Γιατί αυτό το πάθος των δύο υπουργών, παντελώς άσχετων με το έργο της ΕΑΒ; Μα για να διορίζουν διοικήσεις και υπαλλήλους με σημειωματάκια. Και ο Πρωθυπουργός; Μα, ουδείςπρωθυπουργός επί 10ετίες δεν ασχολήθηκε με το θέμα. Γι ́αυτό η Εταιρεία πάει κατά διάβολου.
  • –  Θα παρακαλούσα τον κ. Πρωθυπουργό να ρίξει μια ματιά στα πάθη της ΕΑΒ και να στείλει στο κ. Ερντογάν 2-3 ειδικούς να μελετήσουν πως είναι οργανωμένη η ΤAI (Turkish AcronauticIndustries) η οποία θαυματουργεί. Εχει ευθύνη! Ελεος!Συγχαρητήρια κι ́ευχές

– Ο Αντης Γρ. Τύπου ΓΕΕθΑ, εξαίρετος, Ανχης (ΤΘ) κ. Γιάννης Σηφάκης προήχθη στον βαθμό του Συνταγματάρχη. Συγχαρητήρια και “εις ανώτερα”. Άξιος!

– Νέος Δντης του Στρ. Γραφείου ΓΓ/ΥΕΘΑ (κ. Αντώνης Οικονόμου) ανέλαβε ο Σχης (πζ) κ. Παν. Κεραμίδας. Ευχές για καλή επιτυχία στο δύσκολο αυτό πόστο.

Εν τάξει παιδιά…

– Θέλετε να αγοράσετε ακόμη ένα αεροπλανάκι για VIP’S της Κυβέρνησης; Ωραία, κάνετε το σεμνά και ταπεινά.

– Λέτε ότι σας έκανε σκόντο η Dassault και σας το προσφέρει, μεταχειρισμένο, αντί 37εκ ευρώ με 22. Διοχετεύεται, παράλληλα στο τύπο (βλ. Καθημερινή 17 Ιουνίου) ότι αυτό δίνεται ως ΑΩ (αντισταθμιστικό) της αγοράς των RAFALE και ότι είναι αναγκαίο γιατί μπορεί να ιπταθεί, απ ́ευθείας, ΕΛΛΑΣ-ΗΠΑ γιατί τα υπάρχοντα δεν έχουν δυνατότητα.

– Δύο ανακρίβειες, ίνα μη είπαν ψεύδη. Τα ΑΩ έχουν καταργηθεί και το υπάρχον, πολυτελές GULFSTREAM έχει πετάξει…πολλάκις φοράκις στις ΗΠΑ (ιδιαίτερα ο κ. Π. Καμμένος του είχε αλλάξει τον…αδόξαστο στις πτήσεις).

– Εντω μεταξύ το θέμα των βιομηχανικών επιστροφών για τα RAFALE που πλησιάζουν το ποσό των 700εκ ευρώ, έχει πνιγεί στα βάθη του Αιγαίου. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

– Ο κ. Ν. Παναγιώτοπουλος, αναμφίβολα έντιμος, οφείλει να ανακοινώσει τους λόγους της αδρανής διεκδίκησης. Ο αιτών και λαμβάνει. Αν οφείλεται σ ́αυτούς, θα του σημαδέψει την θητεία. Αν είναι κυβερνητική απόφαση ας το δηλώσει. Η ευθύνη είναι μεγάλη.

ΕΑΒ- Χαίρε βάθος αμέτρητο

Ο Μεσσίας έρχεται, αλλά ποτέ δεν φθάνει Όσκαρ Ουαϊλντ

– Υπουργεία, συνδικαλιστές, διοικήσεις, ΥΕΘΑ, LOCKHEED-MARTIN παρασυνάγωγοι χορεύουν, τρελά, στην δύστυχη ΕΑΒ.

– Η L-M για να ελέγχει την ποιοτική δουλειά της ΕΑΒ έχει αναθέσει το έργο στην γνωστή APELLA της οποίας έχει εκπαιδεύσει το προσωπικό προς τούτο. Η ομάδα αυτή περιμένει ν ́αρχίσει δουλειά, χωρίς να ξέρει πότε.

– Το αλαλούμ και η αναξιοπιστία της ΕΑΒ αναγκάζει την L-M, μόνιμη εταίρο της, να διακόψει το συμβόλαιο που είχε μαζί της για αποκλειστική κατασκευή (lone source) τριών μεγάλων απαρτίων του F-16 και να μεταφέρει την γραμμή στην Πολωνία, όπου άνθρωποι θέλουν να εργασθούν και να φάνε ψωμάκι. Αν αυτό, τελικά, πραγματοποιηθεί θα είναι μεγάλο πλήγμα για την εταιρεία (ΕΑΒ).

– Εντω μεταξύ, την 30η Ιουλίου, έχουμε 3η επέτειο της υπογραφής της σύμβασης L-M-ΥΕΘΑ- ΕΑΒ για τον εκσυγχρονισμό των F-16. Βλέπετε φως στο τούνελ; Έχουν ανατεθεί, οριστικά, σε Έλληνες υποκατασκευαστές (εκτός ΕΑΒ) έργο;

– Μακρυά τα χέρια από την ΕΑΒ κραυγάζουν οι φίλοι μου Συριζαίοι κ. Γ. Τσίπρας και Δρίτσας. Ναι, σύντροφοι αλλά κι εσείς, επί πέντε (5) χρόνια στην Εξουσία, δεν κάνατε τίποτα το ουσιαστικό. Είχατε τα χέρια σας επάνω!

https://www.militaire.gr/