Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021

Η καταθλιπτική προϊστορία της κρατικής δολοφονίας της Κυπριακής Δημοκρατίας

 


Του Σάββα Ιακωβίδη*

Ιδού το τραγικό και εγκληματικό επίτευγμα της ηγεσίας μας, από τον Μακάριο μέχρι σήμερα: Το Κυπριακό, από διεθνές πρόβλημα τουρκικής εισβολής και κατοχής, εθνοκάθαρσης, εποικισμού, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, παραβίασης θεμελιωδών δικαιωμάτων, ελευθεριών, του Διεθνούς Δικαίου και δημογραφικής αλλοίωσης, ανεπαρκείς και σπιθαμιαίοι ηγέτες μας το κατάντησαν δικοινοτική διαφορά.

Παρά την σθεναρή στάση Του κ. Δένδια, ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος «Φινλανδοποίησης» της Ελλάδος


«Έχοντας την ατυχία ως Έλληνες να έχουμε έναν τόσο πλεονέκτη, πονηρό και επικίνδυνο γείτονα, πρέπει να διδαχθούμε από το πρόσφατο και απώτερο παρελθόν, τουλάχιστον των 200 τελευταίων ετών του νεο ελληνικού κράτους, και όχι να λησμονούμε τις τραγωδίες, τα τουρκικά ήθη της εξουσίας και να τρέφουμε 'ευσεβείς πόθους'»

γράφει ο Δρ. ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΟΓΛΟΥ (

1 πρόσφατα επαναληφθεί- σες Ελληνοτουρκικές άτυ- πες διερευνητικές συνο- μιλίες, μετά την πενταετή 

διακοπή τους (2016-2020), αλλά και η συνάντηση στις 15 Απριλίου του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών, κ. Δένδια με τον ομόλογό του κ. Τσαβούσογλου στην Άγκυρα, της οποίας προηγήθηκε συνάντησή του με τον τούρκο Πρόεδρο, καταδεικνύουν ότι στήνεται εσπευσμένα ένα διπλωματικό «θέατρο», για να συγκαλυφθεί το χάσμα απόψεων που υφίσταται, επί της ουσίας, στα θέματα της κυριαρχίας και κατανομής ζωνών κυριαρχικών δικαιωμάτων και δικαι οδοσίας, μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας σε όλες τις παρακείμενες θάλασσες αλλά και στα θέ ματα της ασφάλειας

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

 


Tου Ησαΐα Κωνσταντινίδη,

διδάκτορα φιλοσοφίας

 

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξέσπασε στην πολύπαθη περιοχή μας το νεώτερο “μακεδονικό” ζήτημα, αυτή τη φορά με την εμπλοκή των Σκοπίων. Τι ακριβώς συνέβη; Μια άλλοτε σερβική επικράτεια (η νότια Σερβία, όπως κάποτε την αποκαλούσαν) με βουλγαρόφωνο πληθυσμό – που μιλούσε, δηλαδή, μια βουλγαρική διάλεκτο – ανακήρυξε την ανεξαρτησία της στις 8 Σεπτεμβρίου του 1991 και απαίτησε να αναγνωριστεί διεθνώς ως “Δημοκρατία της Μακεδονίας”. Εκδηλώθηκε έτσι ο περίφημος “μακεδονισμός”, που ελλόχευε ήδη από τη δεκαετία του 1940, όταν ο Γιουγκοσλάβος κομμουνιστής ηγέτης Γιόζιπ Μπροζ-Τίτο αποφάσισε να δημιουργήσει μια καινούργια, εντελώς τεχνητή εθνότητα στην “καρδιά” των Βαλκανίων, με πολύ άδηλους σκοπούς για το μέλλον.

ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΩΝ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΥΦΟΥΣ ΑΣΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ. ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 


Μοναχός Άγιος Αγάθων ένας από τους κρυφούς ασκητές του Αγίου Όρους

 

Σε μια σπάνια φωτογραφία κατά την κάθοδο του στην Αγία Άννα για να κοινωνήσει το 1925 μετά που βγήκε πάλι στον Άθωνα κάνεις δεν τον ξαναείδε ποτέ.

Σπάνια έτρωγε φαγητό, ντυνόταν μόνο με κομμάτια από δέρματα ζώων.

Ποτέ δεν άφησε από το μυαλό του την νοερά προσευχή, πάντα κοιτούσε κάτω με κλειστά τα μάτια και ποτέ δεν κοίταζε τον συνάνθρωπο του στο πρόσωπο, γιατί έλεγε ότι δεν είμαι άξιος να δω ούτε τον ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ούτε το δημιούργημα ΤΟΥ ΘΕΟΥ που είναι ο συνάνθρωπος.

ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΕΣΘΑΙ ΩΣ ΑΞΙΑ

   Δημήτρη Κ. Μπάκα


Το θρησκεύεσθαι είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ανθρώπινη ύπαρξη. Φαίνεται  ότι μόλις ο άνθρωπος απέκτησε  συνείδηση  διαπίστωσε το μεγάλο μυστήριο της ζωής. Ένοιωσε  την ανάγκη να προσδιορίσει τον εαυτό του μέσα σε ένα πελώριο «χάος». Τα βασανιστικά ερωτήματα, τα οποία σε μεγάλο βαθμό, και τώρα ακόμη, τον ταλαιπωρούν προέκυψαν αμείλικτα. Ένα άπειρο πλήθος αγνώστων και ανεξήγητων  φαινόμενων τού προκαλούσαν δέος και απόγνωση, μαζί με την επιθυμία να τα γνωρίσει και να τα  εξηγήσει. Αυτό τον έκανε να αποκτήσει μια φυσική περιέργεια για τα πάντα. Προκλήθηκε η επιθυμία  να  φωτίσει και να γνωρίσει τον Κόσμο που τον περιβάλλει, αλλά και το εσωτερικό του είναι,  που τόσο τον επηρεάζει. « Ο άνθρωπος φύσει ορέγεται του ειδέναι». 

Έκφραση Συγχαρητηρίων