Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2021

“Είναι καιρός πια για το δικό μας casus belli”! Πρόδρομος Εμφιετζόγλου

  

Γράφει ο

Δρ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΕΜΦΙΕΤΖΟΓΛΟΥ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

 ΕΡΝΤΟΓΑΝ: ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!

Ο σουλτάνος αφού μετέφερε πάνω από 100.000 Τούρκους στα κατεχόμενα, αφού εκβίασε ή δωροδόκησε Τουρκοκύπριους, κατάφερε «μετά βίας» να κάνει «Πρόεδρο» το όργανό του Τατάρ, με λίγους ψήφους περισσότερους από τους ψήφους του Ακιντζί. Και τώρα τον διατάσσει τον «κύριο Πρόεδρο» να γαυγίζει ότι θέλει – όχι μόνο ότι θέλει, αλλά και να απαιτεί – δύο κράτη στην Κύπρο.

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ: Οι ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του χρόνιου προβλήματος




   Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος


     Ξεκινώ δηλώνοντας ότι ΔΕΝ είμαι ο μόνος που ασχολήθηκε με το χρόνιο οξύ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ μας πρόβλημα στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Καθώς, όμως, αναδύεται και πάλι στην επικαιρότητα η δραματική μείωση του πληθυσμού της Πατρίδας μας (το 2020 σημειώθηκαν 131.839 θάνατοι και 85.605 γεννήσεις) φέρνω στην προσοχή σας το παρακάτω κείμενό μου που φιλοξενήθηκε στον Τύπο τέλη της δεκαετίας του 1980, και μετά στις αρχές του 2000 (τότε που ανθούσε το Χρηματιστήριο στη χώρα της «φαιδρής πορτοκαλιάς»). 

Η Λετονία ετοιμάζεται να αγοράσει τουρκικά UAV και η αφέλεια της ελληνικής διπλωματίας…

  


Την ώρα που η Ελλάδα πρωτοστατούσε στο μέτωπο κατά της Λευκορωσίας -δηλαδή της Ρωσίας- η Πολωνία υπέγραφε συμβόλαιο αγοράς τουρκικών UAV Bayraktar! Μία ακόμη χώρα του “αντιρωσικού μπλοκ”, η Λετονία ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο και το ερώτημα για το πόσο αφελείς φαινόμαστε με το να σπεύδουμε να παριστάνουμε τον “καλύτερο μαθητή” των δυτικών “συμμάχων και φίλων μας” επανέρχεται…

ΠΝΙΓΟΜΑΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΩ!


Mε το λύκο μπορεί και να κάνεις φιλίες. Με τον Τούρκο ποτέ. Αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση των Ελλήνων, πολύ δε περισσότερο των πολιτικών οι οποίοι χορεύουν με τους Τούρκους, κουμπαριάζουν, φυτεύουν ελιές μαζί με τη γλάστρα και τώρα τεελυταία εναγκαλίζονται και αλληλοασπάζονται με τους Τούρκους.

Η Ελλάδα, δηλαδή οι πολιτικοί και όχι ο λαός,  έχει κάνει παρά πολλά βήματα υποχωρήσεως-προδοσίας. Αλλάξαμε τα βιβλία της ιστορίας μας που έθιγαν τους «φίλους» μας τους Τούρκους.  Τις ανηλεείς σφαγές και τον καθημαγμό ενάμισο εκατομμυρίων Ελλήνων στη παραλία της Σμύρνης από τους Τούρκους η ερίτιμη κ. Ρεπούση στο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού εβάπτισε συνωστισμό.

Οι Τούρκοι άλωσαν την Πόλη, μα δεν την κατέκτησαν ποτέ, στην ουσία

 








Η Κωνσταντινούπολη έπεσε στις 29 Μαΐου 1453. Αυτή η πτώση άλλαξε την ιστορία και τους γεωπολιτικούς συσχετισμούς της περιοχής για τους επόμενους αιώνες. Για περισσότερα από χίλια χρόνια η Κωνσταντινούπολη ήταν η πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και εκτός από το όνομά της ήταν γνωστή και ως Νέα Ρώμη, Δεύτερη Ρώμη, Βασιλεύουσα κ.λπ. Με το πέρασμα των χρόνων, η Κωνσταντινούπολη μετατράπηκε σε ιερή πρωτεύουσα. Η Κωνσταντινούπολη ως η «Άλλη Ρώμη» εμπλούτισε την ταυτότητά της μέσα από την αντίθεση με την αρχαία, αυτοκρατορική και παγανιστική Ρώμη.

Γιατί επιμένουν με τη Θράκη… του Κώστα Στούπα

 


Με τον ίδιο τρόπο που ένας Έλληνας αξιωματούχος μπορεί να επισκεφθεί την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία ή τη χριστιανική μειονότητα στην Αίγυπτο μπορεί και κάθε Τούρκος αξιωματούχος να επισκεφθεί τη μουσουλμανική μειονότητα στην Θράκη.

Το πρόβλημα της επίσκεψης του Μεβλούτ  Τσαβούσογλου στη Θράκη έγκειται στη συστηματική επιμονή του καθεστώτος της Άγκυρας να αποκαλεί την αναγνωρισμένη επισήμως ως μουσουλμανική μειονότητα ως τουρκική αλλά και τον χρόνο που επέλεξε να πραγματοποιήσει την επίσκεψη στη Θράκη.

Οἱ Κύπριοι ἐθελοντές στήν ἐπανάσταση τοῦ 1821 (πρόταση Ομάδας Διαχείρισης Blog)

  


Γιάννη Σπανοῦ ἐρευνητῆ

Στὴ νοτιοανατολικότερη ἐσχατιὰ τῆς Φυλῆς, τὴ μαρτυρικὴ σκλάβα Κύπρο, ἕνας ἀντίλαλος ἀντηχεῖ ἐπὶ τρεῖς Ἑλληνικὲς χιλιετίες: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος, ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης»· χρησμὸς προπατορικῆς νουθεσίας. Μεταδίδεται σὰν ἐμβατηριακὴ παρότρυνση ἀπὸ γενιὰ σὲ γενιά, μὲ τοὺς ὁμηρικοὺς δακτυλικοὺς ἑξάμετρους στίχους, ποὺ μαρτυροῦν τὸ δῶρο τοῦ Κινύρα στὸν Ἀγαμέμνονα, θώρακα, σὰν ἄρρηκτο συμβολικὸ συνεκτικὸ δεσμό, τῶν ἀπὸ τῶν ἀπωτάτων αἰώνων ἀδελφικῶν αἰσθημάτων τῶν Ἑλλήνων τῆς Μεγαλονήσου μὲ τοὺς Ἕλληνες τῆς ἠπειρωτικῆς μητρὸς πατρίδος καὶ τῆς νησιωτικῆς Ἑλλάδας. Τὸ σύνολο τοῦ ἔθνους.

Καὶ ὁ ἐπικὸς στίχος, μὲ τὸν ἐλεγειακὸ τοῦ Τυρταίου: «τεθνάμεναι γὰρ καλόν, ἑνὶ προμάχοισι πεσόντι», τὸν δραματικό τοῦ Εὐριπίδη:

Η συμμετοχή των Κωνσταντινουπολιτών στην εθνεγερσία του 1821

  



Ομιλία του Βασίλη Μούτσογλου* στις Διαλέξεις ΙΗΑ (27 Μαΐου 2021)

Το σύγχρονο ελληνικό έθνος είχε ήδη αρχίσει να συγκροτείται χωρίς τυπικό ή νομικό κάλυμμα, ουσιαστικά από τις αρχές του 11ου αιώνα, ίσως και νωρίτερα, με την αρχή να τίθεται από ορισμένους ιστορικούς λίγους αιώνες μετά από το τέλος του αρχαίου κόσμου. Ο Μεσαιωνικός Ελληνισμός εκφράζεται με το Βυζάντιο. «Υπήρξε έθνος ελληνικό καθ’ όλο το Μεσαίωνα», προβάλλει το 1853 ο Στέφανος Κουμανούδης, αλλά «παραδόθηκε εις τα δεσποτικά δόγματα (της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας), ήτις παρελθόν έχουσα ξένον, ουδέποτε εξεφράσθη ότι απηρνήθη αυτό». 

Η ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, η Ρωμανία όπως αποκαλείτο, αρχίζει τον βίο της ως κράτος ρωμαϊκό καθόσον αφορά την ορολογία και τη διοίκηση, και παρόλο που κράτησε τον χαρακτήρα αυτό μέχρι το τέλος της ύπαρξης του, μετατρέπεται σταδιακά σε έθνος Ρωμαίων Χριστιανών με κύρια χαρακτηριστικά την ελληνοφωνία και την Ορθοδοξία.