Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Στο σωστό δρόμο η Αθήνα: Απαιτεί ΤΟΜΑ made in Greece για να προχωρήσει η συμφωνία με τους Γερμανούς


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

Απαράβατος Ελληνικός όρος για να προχωρήσει η οποιαδήποτε Ελληνό-Γερμανική συμφωνία που αφορά το νέο Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης είναι πως θα γράφουν «made in Greece».

  • Αυτό σημαίνει πως οι συζητήσεις που γίνονται σε πολιτικό και ανώτατο στρατιωτικό επίπεδο, με τα Επιτελεία ΓΕΕΘΑ και ΓΕΣ, έχουν ως βάση πως το εργοστάσιο- γραμμή, παραγωγής για γερμανικά Τεθωρακισμένα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα και από τον τόπο μας εκτός του Στρατού Ξηράς θα μπορεί να Γερμανία να προμηθεύει κι άλλους αγοραστές.

Για το εργοστάσιο που πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ελληνική επικράτεια, «κονταροχτυπιούνται» δυο περιοχές, αυτή του Βόλου που προτάθηκε αρχικά από το Ελληνικό Επιτελείο, αλλά σε περιοχή, έξω από την Θεσσαλονίκη.

Αυτό έχει συζητηθεί καιρό σε πολιτικό επίπεδο, ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία των δυο υπουργείων, με το Νίκο Παναγιωτόπουλο να μεταφέρει στο Γερμανικό «Πεντάγωνο» τον όρο που έχει τεθεί. Στην πολιτική ατζέντα που είχε ανοίξει εκτός των τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης συμπεριλαμβάνεται και η αναβάθμιση σημαντικού μέρους του αρματικού δυναμικού, των Leo 1 A5 & Leo 2 A4.

Από την πλευρά τους οι Γερμανοί μπορεί να έχουν εκφράσει αρχικά δισταγμό από την άλλη όμως πλευρά οι συζητήσεις δείχνουν ότι έχουν προς ώρας θετικό πρόσημο. Η Αθήνα έχει δηλώσει ότι τίποτα δεν «δένει» μέχρι στιγμής και αυτός είναι ο λόγος που δεν σταματά το Γενικό Επιτελείο Στρατού την έρευνα αγοράς για το νέο τεθωρακισμένο όχημα μάχης.

Το Lynx στον Αυλώνα

Την ίδια στιγμή όμως το Βερολίνο ετοιμάζει «τεθωρακισμένη» αποστολή στο τέλος του μήνα, με ένα KF-41 Lynx να παρουσιάζεται σε επιχειρησιακή επίδειξη στους Επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Στρατού, η οποία θα γίνει στο κέντρο εκπαίδευσης τεθωρακισμένων στον Αυλώνα.

  • Στο τελευταίο στρατιωτικό συμβούλιο, η ηγεσία του Στρατού Ξηράς είχε τονίσει ότι υπάρχει ανάγκη για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων τεθωρακισμένων και πως θα πρέπει να ληφθεί η απόφαση ώστε να ξεκινήσει το πρόγραμμα σταδιακής ανανέωσης του υπερμεγέθους αυτού στόλου. Μάλιστα στο συγκεκριμένο συμβούλιο εξετάστηκε από πολλές απόψεις το KF-41 Lynx, με τους Επιτελείς να σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο τεθωρακισμένο ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις και τα επιχειρησιακά standard που έχει ο Στρατός Ξηράς.

Το σύγχρονο επιχειρησιακό δόγμα όπως έχουμε γράψει και στην αρχή της εβδομάδας, απαιτεί τεθωρακισμένα οχήματα, ικανά να μπορούν ν’ ακολουθούν τα άρματα μάχης κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων, ενώ κατά την φάση της εξόδου του τμήματος πεζικού να είναι ικανό με τα πυρά του να προσφέρει πλήρη ασφάλεια στο αποβιβαζόμενο τμήμα.

Με το βλέμμα στα Bradley

Παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες λόγω του γεγονότος του διπλού ταξιδιού στρατιωτικής, αρχικά και στη συνέχεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής άμυνας στις Ηνωμένες Πολιτείες, το πάγιο αίτημα της Ελληνικής πλευράς για παραχώρηση μέσω EDA, Μ2Α2 Bradley έχει ήδη μεταβιβαστεί στους Αμερικανούς.

Σύμφωνα με ανώτατες πηγές, αν και στελέχη του Στρατού Ξηράς έχουν δει στις ΗΠΑ τα εν λόγω τεθωρακισμένα, παρατηρώντας την καλή τους κατάσταση, μέχρι στιγμής οι Αμερικανοί έχουν δηλώσει ότι παραχώρηση αυτών των οχημάτων δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή. Και με την πόρτα των Bradley κλειστή, το αρμόδιο κλιμάκιο συνέχισε την αξιολόγηση των Μ-1117 με τα οποία θα συνεχίσουν να ενισχύονται Έβρος και νησιά στο Αν. Αιγαίο.

Πράσινο φως για τα Marder

Την περασμένη Δευτέρα η Hellasjournal ήταν η πρώτη που έγραψε για το ταξίδι των στελεχών του Γενικού Επιτελείου Στρατού στην Γερμανία προκειμένου να αξιολογήσουν τα πρώτα δέκα τεθωρακισμένα Marder που θα φτάσουν στην χώρα μας ως ανταλλαγή για τα BMP-1 που θα δώσουμε στην Ουκρανία, μέσω Βερολίνου.

Οι αξιολογητές βρήκαν σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση τα νέα τεθωρακισμένα, τα οποία όπως σημειώνεται να περάσουν πρώτα ένα εργοστασιακό σέρβις και στη συνέχεια θα ξεκινήσει το ταξίδι τους για τη νότιο Ευρώπη και την Ελληνική επικράτεια.


https://hellasjournal.com