Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022

Τα «αστέρια» της 343 Μοίρας παραλαμβάνουν τις πρώτες «οχιές»: Ο τρόμος της Άγκυρας για την γαλανόλευκη αεροπορική υπεροχή στη Μεσόγειο

 

 

Το εικονιζόμενο “006” F-16 άνηκε στην 336 Μοίρα “Όλυμπος”. Πλέον αποτελεί ένα από τα αναβαθμισμένα στην ΕΑΒ F-16 στο επίπεδο Block 70/72 Viper και την ερχόμενη Δευτέρα θα προσγειωθεί μόνιμα στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην Κρήτη, εντασσόμενο στην 343 Μοίρα “Αστέρι”. Πηγή εικόνας: Hellasjournal


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ., HELLAS JOURNAL

Μοίρα «Αστέρι»… Η πρώτη της Πολεμικής Αεροπορίας που αποκτά κατακόρυφη ενίσχυση στον στόλο της και καλύπτει το νευραλγικό νότιο τομέα. Γίνεται αυτή, που με τα F-16 block 70/72 VIPER θα είναι η πρώτη του ΝΑΤΟ, προσφέροντας Εθνική και Συμμαχική αεροπορική υπεροχή στη Μεσόγειο.

Τα «αστέρια» της 343 Μοίρας είναι οι πρώτοι που θα κρατήσουν τα stick των αναβαθμισμένων F-16 Viper. Το 2022 και το 2023 αποτελούν χρονιές ορόσημο για την 343 διότι ουσιαστικά αυτό το διάστημα η μοίρα θα ενσωματώσει τα πρώτα F-16 Viper, ενώ οι επόμενες που θα συνεχίσουν να παραλαμβάνουν από την ΕΑΒ αεροσκάφη, είναι η 340 Μοίρα «Αλεπού», η 337 Μοίρα «Φάντασμα» και τελευταίες οι μοίρες του Αράξου, 335 «Τίγρης» & 336 «Όλυμπος».

  • Η άφιξη του πρωτότυπου «005» της 335 Μοίρας «Τίγρης» από τις ΗΠΑ, που έχει καθυστερήσει ελαφρώς, θα φέρει το τελευταίο λογισμικό, το οποίο θα «μεταγγιστεί» με συνοπτικές διαδικασίες στα υφιστάμενα Viper made in Greece που αναβαθμίστηκαν από τα Ελληνικά χέρια των εργαζόμενων στην ΕΑΒ, σε συνδυασμό με τους τεχνικούς και την διαρκή επίβλεψη της Lockheed Martin.

Όπως σημειώνεται από στρατιωτικές πηγές, με την άφιξη των δυο πρώτων Viper στην 343 Μοίρα θα χρειαστούν λίγες ώρες πτήσεων για την εξοικείωση στα νέα δεδομένα που φέρνει η «οχιά» στη δυναμική της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος είναι τέτοια που οι ιπτάμενοι δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν το F-16 Viper, ως κάτι το εντελώς διαφορετικό απ’ ότι έχουν ως τώρα στα χέρια τους.

Απόδειξη αυτού μάλιστα είναι οι ίδιοι οι Αμερικανοί δοκιμαστές πιλότοι που έχουν πετάξει με τα Ελληνικά Viper που αναβαθμίστηκαν στην ΕΑΒ, έχουν εκφραστεί με ενθουσιασμό για τις επιπλέον δυνατότητες που δίνει το μαχητικό στον αεροπόρο. Αξιοσημείωτο του πετυχημένου προγράμματος που έχει επιλέξει η Αεροπορία εδώ και χρόνια, είναι πως η USAF θ’ αναβαθμίσει στο επίπεδο Block 70/72 Viper τουλάχιστον 300 F-16 του στόλου των ΗΠΑ.

Μετρ αεροπορικής υπεροχής…

Τα F-16 Viper θωρακίζουν τη πολεμική Μοίρα που είναι υπεύθυνη για την παροχή προστασίας δύναμης και καταστολής εχθρικής αεράμυνας. Με άλλα λόγια, οι ιπτάμενοι της μοίρας «Αστέρι» εκπαιδεύονται διαρκώς στο να δημιουργούν τις συνθήκες αεροπορικής υπεροχής καθώς επίσης είναι αυτοί που θα λάβουν ως αποστολή την καταστροφή των ραντάρ της εχθρικής αεράμυνας.

Βεβαίως σε καθημερινό επίπεδο, τα «γεράκια» της Μοίρας βρίσκονται ανάμεσα στ’ άλλα που καταδιώκουν τους εναέριους εισβολείς, εγκλωβίζοντας πολλές φορές την τουρκική προκλητικότητα.

Θεωρείται δεδομένο λοιπόν ότι η σταδιακή παραλαβή της προβλεπόμενης δύναμης αεροσκαφών στη συγκεκριμένη Μοίρα, δημιουργεί μια νέα δυναμική που θα της επιτρέψει χάρις στο νέο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA και τα προηγμένα οπλικά συστήματα που υπάρχουν στο οπλοστάσιο- συν αυτά που θα γίνει προσθήκη- να επιφέρει μια νέα πραγματικότητα στον ουρανό του Αιγαίου καθώς με τα αναβαθμισμένα Viper οι μαχητές της 343 Μοίρας θα μπορούν να εντοπίζουν ταυτόχρονα στόχους σε αέρα και έδαφος (τονίζουμε το ταυτόχρονα) και σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις, συγκριτικά με ότι πετάει σήμερα η μοίρα, τα F-16 block 52 plus.

Στην φαρέτρα της 343 Mοίρας είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπολογίσουμε ότι δρομολογείται και η άφιξη, όταν αυτοί παραληφθούν, των νέων προηγμένων πυραύλων αντί-ραντάρ τύπου AARGM, που δεν είναι τίποτα άλλο από την αναβαθμισμένη έκδοση των πυραύλων «φονιάδων» HARM.

Τρόμος στην TuAF…

Ιδίως για το θέμα της εμβέλειας του ραντάρ AESA προκύπτει τεράστιο πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής αεροπορίας διότι τα νέα Viper θα είναι σε θέση να εντοπίσουν την «απειλή» μεγέθους- στόχου μαχητικού αεροσκάφους σε αποστάσεις που φτάνει 33% μεγαλύτερης εμβέλειας σε σχέση με το τουρκικό ραντάρ.

Το άλλο καθοριστικό αποτέλεσμα που απογειώνει τις δυνατότητες των Ελληνικών Viper είναι η ενσωμάτωση της ζεύξης δεδομένων Link16, το υποσύστημα που επέφερε κοσμογονία όταν δημιουργήθηκε και εντάχθηκε στις αεροπορίες.

Τώρα είναι σειρά της Ελληνικής αεροπορίας ν’ αρχίσει «ν’ απολαμβάνει» στο εύρος της αυτό το πλεονέκτημα το οποίο επιτρέπει την λήψη και μετάδοση εικόνας τακτικής κατάστασης για φίλιες και εχθρικές μονάδες σε αποστάσεις πολύ μεγαλύτερες από εκείνες που μπορούν να εντοπίσουν οι αισθητήρες ενός μεμονωμένου μαχητικού.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα της τακτικής κατάστασης, ταυτόχρονα με την απαλοιφή της φωνητικής επαφής μεταξύ ιπταμένων. Κάτι που επιταχύνει δραματικά την κατάσταση του αεροπορικού αγώνα.

Όλα τα παραπάνω δίνουν μια εικόνα για το πως οι Ελληνικές «οχιές» θα κυριαρχήσουν πάνω από το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, ενώ αυτός είναι ο λόγος που οι Έλληνες αεροπόροι όχι μόνο ανυπομονούν να τα πάρουν στα χέρια τους αλλά είχαν ξεκινήσει τη διαδικασία προετοιμασίας γι’ αυτό τον σκοπό πολύ νωρίτερα.

Επί της ουσίας η δύναμη των F-16 Block 52 plus & Advanced ανακεφαλαιοποιείται, επεκτείνοντας τη μαχητική ισχύ σε πρωτοφανή για την Πολεμική Αεροπορία.

  • Και βεβαίως η τουρκική αεροπορία γνωρίζει πολύ καλά ότι θα βγαίνει παρανομώντας στον ουρανό του Αιγαίου, υστερούμενη επιχειρησιακά. Παράλληλα οι αριθμοί των Ελληνικών F-16 Viper θ’ ανεβαίνουν χρόνο με τον χρόνο έως το 2027 που ολοκληρώνεται το πρόγραμμα. Και φυσικά στην γείτονα κανείς δεν ξεχνά πως τα επόμενα χρόνια δεν θα υπάρχει κατ’ ουσία ισοζύγιο, όταν στα «μπλε φτερά» θα συνυπάρχουν τα 83 F-16 Viper, τα 24 Rafale F3R, τα αναβαθμισμένα και θα F-16 Block 50 και στα τέλη της δεκαετίας τα F-35, όπου όλα αυτά μαζί θα επισφραγίσουν την Ελληνική αεροπορική κυριαρχία.
https://hellasjournal.com