Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Ασπίδα σε κάθε επιβουλή η γιγάντωση της Πολεμικής Αεροπορίας: Τα μπλε φτερά κυριαρχούν ήδη σε Αιγαίο και Μεσόγειο

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ//HELLAS JOURNAL

Όσο ο φιλέλληνας Γερουσιαστής Ρόμπερντ Μενέντεζ και οισυνάδελφοί του νομοθέτες από την Γερουσία και τη Βουλή κρατάνε ερμητικά κλειστή την είσοδο της Τουρκίας στο πρόγραμμα απόκτησης 40 F-16 Viper και την αναβάθμιση άλλων 80, από τον υφιστάμενο αεροπορικό στόλο της TuAF, τόσο τα «μπλε φτερά» θα διαθέτουν όλο και περισσότερα Viper τα οποία ενώ εντάσσονται στις πολεμικές μοίρες, οι ιπτάμενοί τους ήδη θα γνωρίζουν τα μυστικά του νέου αεροσκάφους, κυριαρχώντας με αυτά στον ουρανό του Αιγαίου.

Πηγή: Το πρώτο Ελληνικό F-16 Viper που αποδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία, από την ΕΑΒ. Πηγή: Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, πέραν των πτήσεων περιλαμβάνει πολλές ώρες μελέτης του νέου αποκτήματος, που προς ώρας το απολαμβάνουν μόνο οι ιπτάμενοι και οι μηχανικοί της 343 Μοίρας «Αστέρι», οι οποίοι ωστόσο καλούνται να μεταλαμπαδεύσουν στην πράξη τις γνώσεις τους. Το επιτελείο θέλει να προετοιμάζει από τώρα το αύριο και σχεδιάζει πάνω στο εκπαιδευτικό έργο, μεταγγίζοντας στα «γεράκια» τις νέες γνώσεις που προσφέρονται μέσα από το πρόγραμμα της «Οχιάς» και τις τέσσερις νέες πλατφόρμες.

Εικόνα από το Νο2 F-16 Viper που η ΕΑΒ το μετέτρεψε σε F-16 Viper και τώρα βρίσκεται πλέον στην 343 Μοίρα “Αστέρι”, αν και όπως φαίνεται χαρακτηριστικά, πριν την αναβάθμισή του άνηκε στον στόλο της 336 Μοίρας “Όλυμπος”. Πηγή: Hellasjournal

Πάντως αξιόπιστες πηγές που παρατηρούν τις εξελίξεις γύρω από το τουρκικό αίτημα για την απόκτηση των F-16 Viper, σχολίαζαν ότι:

  • Πρώτον πίσω από τις κλειστές πόρτες των διαπραγματεύσεων και μέσα από τις δηλώσεις των Τούρκων αξιωματούχων φαίνεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πιέζουν την Άγκυρα να συνέλθει και να διατηρήσει την πορεία της κρατώντας το Δυτικό άρμα και παράλληλα δεν θέλουν να την χάσουν από τη Συμμαχία.
  • Δεύτερον την καλούν να κάνει αναστροφή από τον καταστρεπτικό μονόδρομο που έχει διαλέξει, δημιουργώντας ένα τοξικό, απειλητικό κλίμα στους κόλπους της Συμμαχίας.
  • Τρίτον πως ακόμη κι αν καταφέρει να περάσει όλους τους σκοπέλους, το πρόγραμμα των τουρκικών Viper σε σχέση με αυτό της Ελλάδας καθυστερεί δραματικά, με συνέπεια οι γνώσεις και το ισοζύγιο αεροπορικών δυνάμεων να γέρνει, «γαλανόλευκα».

Άλλωστε η απότομη προσγείωση, μετά τις χαρές της Τετάρτης και τα γλέντια από το κρατικό πρακτορείο Anadolu, που ανακοίνωνε την προσπέραση ενός ακόμη σκοπέλου μέσω του αμυντικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ, ήρθε ξανά από τον πρόεδρο της επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων που με δημόσια τοποθέτησή τους μέσω του twitter, μετέτρεψε τα γέλια των Τούρκων σε κατήφεια.

Αξίζει να θυμίσουμε, για όσους δεν το έχουν δει ή διαβάζει ότι ο Ρόμπερντ Μενέντεζ έγραψε πριν λίγες ώρες στο twitter αναφορικά με το πρόγραμμα των τουρκικών F-16:  «Σε αντίθεση με ορισμένους ισχυρισμούς, το NDAA (σ.σ.: ο προϋπολογισμός του Πενταγώνου) δεν είναι νίκη για την Τουρκία. Αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας στη Γερουσία για να αντιμετωπίσουμε τις πωλήσεις όπλων.»

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν είναι λίγες οι αερομαχίες που καταγράφονται ανάμεσα σε F-16 Block 52 Advanced & Rarale F3R, ώστε το επιτελείο να πάρει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται και να βγουν σαφή συμπεράσματα που θα χρειαστούν στο μέλλον καθώς το Advanced είναι ο μόνος αναβαθμισμένος τύπος που διαθέτει η Τουρκική Αεροπορία. Πηγή εικόνας: Σπύρος Τσακίρης

Το χαμένο έδαφος για τους Τούρκους

Πάντως στην περίπτωση που τελικά η Τουρκία λάβει το πράσινο φως και από το Κογκρέσο, πράγμα δύσκολο, αυτό δεν σημαίνει ότι την επομένη μέρα θα είναι χρήστης F-16 Viper.

Και μπορεί το επίσημο αίτημα που έχει αποσταλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, να έχει υποστεί έως ένα σημείο επεξεργασία ώστε να προετοιμαστεί η επίσημη απάντηση (LOA), όμως ακόμη κι από αυτό το σημείο ο δρόμος δεν θεωρείται, αλλά είναι μακρύς…

Τα Mirage 2000-5 όσο περνά ο καιρός και μετά τις συμφωνίες που έγιναν σε πολιτικό επίπεδο υπουργών, ανεβάζουν διαρκώς τις διαθεσιμότητες τους. Πηγή : Πολεμική Αεροπορία

Αυτό άλλωστε μαρτυρά και η εν εξελίξει αναβάθμιση των Ελληνικών F-16 στο επίπεδο Viper, όπου αυτό το διάστημα, σχεδόν μια 5ετία μετά την αρχική συμφωνία, αποδόθηκαν στην Πολεμική Αεροπορία τα πρώτα τέσσερα αναβαθμισμένα μαχητικά, ενώ το πρωτότυπο ακόμη δοκιμάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Επεξηγηματικά, η Άγκυρα, αν πάρει την άδεια, θα ξεκινήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών της σχεδόν όταν θα κοντεύει να ολοκληρωθεί το Ελληνικό πρόγραμμα από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.

Και δεν είναι μόνο αυτό διότι σε λιγότερο από δυο χρόνια η Πολεμική Αεροπορία θα έχει στην διάθεσή το σύνολο των 24 Rafale F3R, που επιχειρούν ήδη 9- και σε λίγες ημέρες θα γίνουν 10- από την Τανάγρα.

Τα Rafale έως το 2024 θα έχουν συμπληρώσει τον αριθμό των 24 μαχητικών. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία

Αλλά ήδη στην 114 Πτέρυγα Μάχης και ο τύπος των Mirage 2000-5 ανεβάζει διαρκώς τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών, με τους μηχανικούς της 331 Μοίρας, πέραν της Τιτάνιας προσπάθειας που καταβάλλουν, έχουν θέσει ως στόχο να ξεπεράσουν το 80% εντός του 2023.

Και την ώρα που η Τουρκία, ίσως πασχίζει να εκκινήσει το πρόγραμμα των Viper, ήδη στην Αθήνα και στο αεροπορικό Επιτελείο θα προετοιμάζουν την λίστα με τα πρώτα ονόματα ιπταμένων και μηχανικών που θα πρέπει να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ ώστε να εκπαιδευτούν στο μαχητικό 5ης γενιάς…

https://hellasjournal.com/